16.2.10

Tidens biverkningar

En av biverkningarna med mina jobb är arbetstiderna.
Jag jobbar alltså som sportreporter på Gotlands Tidningar och det innebär att man jobbar kvällar och helger.
Ungefär den tid som alla andra är lediga. Inte helt optimalt egentligen man WTF, det är bara att gilla läget.
Just nu när Viktor är liten passar det helt okej, men den dagen han börjar på dagis får vi säga hej då till varandra - vi ses när jag blir pensionär.
Jag tänker nog inte jobba på GT-sporten till jag är 65 men det är en annan blogg.
I alla fall.

Biverkingar.
Kan man kalla det något annat när man sitter framför tv klockan 12.25 och ser på Sjunde Himlen.
Just förmiddagstv lämnar ju en del att önska för att uttrycka sig försiktigt.
Det är bara Smallville som sticker ut och då är inte ens det speciellt bra.
Gäör något annat kanske ni tänker.
Nej, säger jag då.
Jag är ledig, när man är ledig ser man på tv. Det finns säkerligen en lag på det någonstans.

Sjunde Himlen. Vilket skräpprogram. Jag sitter och skäms över mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar