18.8.10

Uppläxad av singeltjejerna

"Varit barnvakt"
Det var argumentet till varför jag skulle lyssna på vad de hade att säga.
Och just det - den andra har ju hund.

Men vi tar det från början. Satt på Camas balkong och försökte förklara att jag inte hade läst en enda bok på länge. Anledningen var enkel, den heter Viktor. Det har varit svårt att hitta tid, varken mer eller mindre.
Men den gick inte hem.
"Det är nu du har tid ju", var det som uppenbarligen sköt mina egna upplevelser om tidsbrist i sank.
Så där satt två tjejer, singlar och utan barn och berättade hur man skulle göra.
"Det är ju bara att dela upp tiden"
"Säg bara att du ska läsa en timme"

"Jag har ju varit barnvakt, så jag är bra med barn", meddelade den ena som patos till sin egen trovärdighet.
Att det sedan visade sig att hon var bra med barn är en annan blogg.
Men där satt jag i alla fall och hade, enligt dem, inget försvar. Då han man ju bara en väg ut. Gör som de säger.

Det är också det som är anledningen till att jag efter två pappadagar, inne på den tredje, är på god väg att läsa ut min andra bord.
Det var som tusan, det fanns visst tid om man bara stängde av TV:n. För visst är en bok bättre än "En plats i solen" som man sett tidigare.

Ingen kommer i alla fall kunna anklaga mig för att hålla mig till en genre.
Jag har läst Alex Schulmans skynda att älska och är mitt uppe i boken om Mötley Crüe - "The Dirt"
Nästa bok lär bli "Flyga Drake".
Ni fattar - det spretar lite grann än så länge. Men va faan, det får det göra.

I alla fall har jag de två singeltjejerna på Camas balkong att tacka för den nyfunna läsglädjen.
Det trodde man inte.

Jag tänkte ge mig på att recensera böckerna också efterhand. Vi får väl se om jag har tid....
Men det blir inget konto på boktipset.se ännu. Det är jag inte redo för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar