9.6.10

Halvfigurer

I grund och botten är jag faktiskt en ganska snäll person.
Jag har förstått att jag ibland kan uppfattas som lite syrlig och, tja, bitsk...
Nu har jag i och för sig fått en besynnerligt fin sida och och med att jag blev pappa. Fråga bara mina medspelare i Team Gotland.
Innan Viktor - i snitt ett gult kort per match.
Efter Viktor - knappt ett ena på hela säsongen.
En riktigt metamorfos, mina vänner.

Men det finns fortfarande en del grejor som kliar mig på fel sätt.
Det absolut värsta är dåliga bilförare - och i Visby verkar de jävlarna växa på träd.
I varenda korsning, i varenda port finns de små irriterande monstren med sina alldeles för stora bilar och bristande kunskaper.
Ut ur porten är lika med företräde, hur jäkla svårt kan det vara.

Hastigheterna på landsvägarna p Gotland är sänk sedan några månader tillbaka, det är inte mer med det egentligen och det kunde har varit lugnt.
Ska sanningen fram så är inte alla vägar på ön anpassade för 90 km/h.
Så nu är det 80 km/h som gäller.
Som sagt - det kunde ha varit lugnt.
Problemet är bara alla inavlade halvfigurer som av någon anledning inte ens kan hålla den hastigheten.
Ni vet de som körde 80 innan när man fick köra 80 - de kör nu i 70!
Man kan bli terrorist för mindre.

Men jag är snäll egentligen. Jag hade bara varit ännu snällare om alla lärde sig att köra bil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar