9.6.10

Hallen på Vallen - mitt arv till eftervärlden

En följetong på jobbet, när jag fortfarande jobbade på GT-sporten och inte som pappa, var frågan om arenahallen.
Hällarna var länge det enda och bästa alternativet och alla skisser och planer man har sett därifrån verkade lovande.
De flesta man pratade med trodde länge att det faktiskt skulle bli en ny arena, något som egentligen har diskuterats sedan Gutes handsbollslag spelade i allsvenskan. Södervärnshallen - som egentligen är en gympahall har varit för liten sedan den byggdes.

Allt var frid och fröjd fram tills dess att kommunen slängde in ett badhus i ekvationen och nu har allt gone pearshape. Alltså åt skogen.
Ingen vill bygga för det finns ingen lönsamhet i det helt enkelt.

Det bästa förslaget just nu är att faktiskt bygga en ny arenahall på grusplanen på Gutavallen.
Tänk efter. Det är ingen dum idé faktiskt. Tanken är att gräva ner den en bit så att den inte blir för dominerande i stadsbilden.
Det mest konstiga nu är att parkeringssituationen vid Gutavallen på allvar lyfts fram som ett problem.
Fast det är klart. Den funkar ju fläckfritt på Södervärn just nu och man vill ju inte byta ner sig.

Sen är det lite roligt att det var jag som först satte begreppet "Hallen på Vallen" i en rubrik. Kom i håg det när ni läser om det. Om det är det enda jag lämnar vidare till eftervärlden så kan jag vara nöjd.

Om det är någon på fastlandet - alltså övriga Sverige - som har läst det här och undrar vad faan jag skriver om så vill jag bara be om ursäkt för att jag slösat bort några minuter av ditt liv.
Det blir lätt så på Gotland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar